I somras var vi och tittade på ett hus som kunde blivit vårt drömhus. Men jag hade precis brutit foten och var inte i mitt esse. Vi var nära på att falla dit och göra det stora husköpet, men vi tog det kloka beslutet att vänta. Herregud, vi hade ju inte ens bott ihop på riktigt. En tid senare när löven börjar bli gula på träden upptäcker jag av en händelse bloggen Att vara någons fru och börjar bläddra (jag vet att vi inte pratar om böcker men tycker att det låter så fint med ordet bläddra). Jag ser en bild på köket i bloggen och tänker: det här köket känner jag igen. Och plötsligt inser jag att det är ägarinnan till det fantastiska huset (som kunde blivit vårt drömhus) som skriver bloggen. Och hon äger redan den fåtölj som vi tänkte låta flytta in i vårt bo. Nu är jag inte längre osäker på vilket mönster vi ska ha. Tack Emma!

Bild från attvaranagonsfru.se

